איסוף עצמי: רחוב מוטה גור 9 פתח תקוה

 

 

  

בודק קרינה סלולרית ומיקרוגל RF,TM-195

דף הבית >> 4. ציוד בדיקה ומדידה >> מכשירי בדיקה >> בודק קרינה סלולרית ומיקרוגל RF,TM-195
שם המוצר/פריט:בודק קרינה סלולרית ומיקרוגל RF,TM-195
המחיר שלנו:₪990.00
מע"מ:לא כולל מע"מ
דמי משלוח:₪29.00
(קיימת אפשרות לאיסוף עצמי ללא תשלום נוסף)
זמן אספקה:1 ימי עסקים
תקופת אחריות:שנה
מק''ט:TM-195

הוסף לסל 


מידע נוסף
המשלוח הוא בדואר רשום או (ציטה SHOPS- איסוף מחנות הקרובה לביתך) 

 

 TM-195 - מד קרינה סלולרית רגיש 3 צירים

מד קרינה סלולרית ומיקרוגל. מודד בתחום תדרים של 50MHz עד 3.5GHz. רגיש מאוד ומתאים לבדיקות קרינה של: אנטנות סלולריות, טלפונים אלחוטיים, ראוטרים אלחוטיים, מודמים סלולרים ועוד. 

- תחום תדרים: 3.5-50MHZ
- טווח מדידה: 38mv-11/M

- מדידת קרינה ב- 3 צירים X Y Z
- שמירת נתונים מקיסימום מינימום
- אפשרות לתיכנות: טיימר, אזעקה
- דגימת קרינה: כל 1.5 שניות
- סוללה : 9V (לא כלול)
- כיבוי אוטומטי (ניתן להגדיר זמן)
- משקל: 210 גרם


מד קרינה סלולרית ומיקרוגל. מודד בתחום תדרים של 50MHz עד 3.5GHz. רגיש מאוד ומתאים לבדיקות קרינה של: אנטנות סלולריות, טלפונים אלחוטיים, ראוטרים אלחוטיים, מודמים סלולרים ועוד. 

מפרט טכני
 מדדי קרינה סלולרית מותרת
 
הנתון הנ"ל מתיחס לשיטת השידור הפועלת בישראל בלבד
התקן האמריקאי (FCC) עומד על  SAR <= 1.6 W/kg.
התקן האירופאי (IRPA/ICNIRP) עומד על  SAR <= 2W/kg.
התקן המותר של קרינה סלולרית

התקן המותר של קרינה סלולרית, על פי איגוד הבריאות העולמי הוא של 450 מיקרו-וואט לס"מ מרובע. תקן זה מתייחס לאפקט החימום של הקרינה, הידוע כפוגע בגוף האדם, ולא לאפקט הא-תרמי של הקרינה הסלולרית. בשנים האחרונות (החל מלפני 30 שנה ובמיוחד בשנים האחרונות) נצבר מידע עצום שקשה מאוד לערער עליו, שלקרינה הסלולרית (קרינה לא מייננת) יש אפקט א-תרמי הפוגע בשלל מנגנונים בגוף האדם

מחלוקת עולמית לגבי רף חשיפה לקרינה אלקטרומגנטית ( 2001) 

להלן רפי חשיפה לקרינה העולמיים לקרינת רדיו לתדרים 1 – 2 גיג'ה הרץ:
ניתן לראות ככלל מחלוקת בין הגוש המזרחי ( רוסיה סין וגרורותיהם+ שוויץ) לבין מדינות המערב. 
מדינת ישראל קבעה תקן  לחשיפה לקרינה אשר הינו בתפר 44 – 100 מיקרו-וואט לסמ"ר (ראה בהמשך), בין איטליה לאוסטרליה.  
איטליה ושוויץ הצטרפו באחרונה לתקן הגוש המזרחי לא משיקולים מדעיים אלא כחלק מזהירות מונעת. 

 
מהו SAR?

הקרינה הנספגת בגוף האנושי נמדדת באמצעות מדד בשם"שיעור ספיגה סגולית" (Specific Absorption Rate), או בקיצור SAR. גודל זה תלוי בעוצמת השידור, במרחק ממקור השידור (טלפון סלולרי או תחנת ממסר) וביכולת של רקמה אנושית לספוג קרינה. הרמה המרבית לטלפונים סלולריים נקבעה במדינות רבות על ידי הגופים הממשלתיים.

איך בודקים את ה- SAR?

מכוני התקנים בחו"ל בודקים באופן מקצועי ובטוח את הקרינה הנפלטת מכל דגם סלולרי שיוצא מקו הייצור של יצרניות הסלולר בעולם.מדובר במדידה מעבדתית סבוכה ויקרה שבמסגרתה מפעילים טלפון סלולרי בהספק מרבי ובצורה מבוקרת ליד דגם המדמה במדויק ראש של אדם (Phantom). באמצעות

מדי קרינה זעירים מבצעים סריקה בתוך הראש המלאכותי ומודדים את העוצמה בכל נקודה ונקודה בו. המדידה צריכה להתבצע על פי תקנים בינלאומיים קפדניים. קיימים כיום שני תקנים כאלה, אמריקני ואירופי, הנותנים תוצאות שונות זו מזו. לא ניתן לבצע מדידה כזו באמצעות מכשירי מדידה רגילים לקרינת רדיו.

מה הם התקנים?

ישנן שתי שיטות מקובלות ושונות לבדיקות ה-SAR. תקן FCC האמריקאי משנת 1996 דורש שההספק הנבלע בכל יחידה של רקמה בראש, שמשקלה גרם אחד, לא יעלה על 1.6 mW , כלומר, SAR <= 1.6 W/kg.

המלצות האגודה הבין לאומית להגנה מקרינה (IRPA/ICNIRP) משנת 1998 דורשות שההספק הנבלע בכל יחידה של רקמה בראש, שמשקלה עשרה גרם, לא יעלה על 20 mW, כלומר SAR <= 2W/kg.

רמה זו מגדירה בעצם את עוצמת אנרגית הרדיו המרבית המותרת לכלל האוכלוסייה בארץ וגם בעולם. הסטנדרטים האלה כוללים גם מקדמי בטחון משמעותיים שנועדו להבטיח את בטיחות כלל האנשים, ללא קשר לגילם או מצבם הבריאותי.

יש לקחת בחשבון כי עוצמת השידור שנמדדת במכוני התקנים היא ע"י תוכנה שבה מאלצים את המכשיר לשדר במקסימום עוצמה שאותו מכשיר פולט, וברוב היום כשלא נבצע שיחות המכשיר לא יפלוט קרינה בעוצמה הגבוהה שנבדקה. עוצמת השידור של הסלולרי (לה אנו נחשפים בעת שיחה ובכל זמן נתון) תלויה בעיקר במקום המצאנו. אם אנו נהיה קרובים יותר לתחנת שידור "נספוג" פחות קרינה, באם רחוקים - עוצמת השידור של המכשיר תעלה עד למקסימום של רמת ה-SAR שנבדקה.

רשתות סלקום ופרטנר עם מכשירי ה-GSM המיובאים מאירופה, נמדדים לפי התקן האירופאי. לעומת זאת מכשירי ה-CDMA של רשת פלאפון/ESC נמדדים לפי התקן האמריקני. ועדיין- בשתי הבדיקות לא יהיה מכשיר שיעבור את רמת הקרינה המרבית.

כל דגם מכשיר סלולרי המשווק בארץ ובעולם תוכנן ויוצר כך שלא יעבור את רמת החשיפה המרבית לאנרגיית גלי רדיו (RF), שנקבעה על ידי תקנים בינלאומיים קפדניים וכאן בארץ על ידי משרד התעשייה והמסחר.

ב-15.6.2002 נכנסו לתוקף התקנות על חובת ומתן מידע על קרינה מטלפונים ניידים. נקבע כי יינתן לצרכנות מידע על רמת הקרינה הנספגת ברקמה הביולוגית. באופן שיובלו להשוות את רמת הקרינה מהטלפון הנייד המצוי בידיהם לרמת הקרינה המותרת. כמו כן נקבע בתקנות כי על כל אריזת טלפון נייד חדש תודבק מדבקה ובה יצוין באותיות בולטות כי מכשיר הטלפון הנייד הזה פולט קרינה בלתי מייננת. כמו כן יופנה לעלון מידע שיהיה בכל אריזה ובו פרטים על הקרינה,על הסיכונים ועל הדרכים להקטנת החשיפה.

כמו כן חוייבו החברות הסלולריות להציג בדוכני המכירה את עלוני המידע בנוגע לכל סוגי הטלפונים הנמכרים על ידם.
 

טבלת רמות חשיפה לקרינת רדיו (סלולרי-אלחוטי-רדיו)

תמיד שואלים אותי מהי רמת הקרינה שאני ממליץ לא לעבור. אז אני לא יכול להמליץ, אני יכול לספר מהם התקנים בארץ ובעולם ומהי הרמה הגורמת לי ולרגישים אחרים לקרינה לכאב מיידי. בהנחה כי הכאבים הללו נגרמים מהשפעות פיזיולוגיות וביולוגיות של הקרינה יהיה זה הגיוני לשאוף לרמות נמוכות מהרמות הגורמות כאב. כמו כן אני מציין את הרמות שאני מנסה לשמור עליהן.

 uW/cm2  mW/m2  תיאור
 400-1000  4000-10000  תקן ICNIRP לחשיפה אקוטית בלבד (אבל הם לא חושבים שיש צורך בתקן לחשיפה ממושכת) לא לוקח בחשבון שום השפעות ביולוגיות רק השפעות חום של הקרינה. משום מה בארץ מכונה "סף בריאותי", לא ברור למה. בדוחות מדידה רשמיים נעשה לעיתים שימוש בתקן זה, שוב תחת השם "הסף הבריאותי" והמספר ניתן  באחוזים מהתקן. לדעתי הדבר נעשה כדי להרגיע את הציבור, יש יגידו להרדים.
 40-100  400-1000  "סף סביבתי" בארץ, 10% מהתקן של ICNIRP, תקן שרירותי, לא מגן ולא מבוסס על מחקרים ועל השפעות  ביולוגיות. כמו כן אין שום התיחסות בתקן או במדידה לריבוי אותות ולסיכון הבריאותי של סה"כ אותות השידור.
 4-10  40-100  המלצת משרד החינוך, מתוך חוזר מנכ"ל 2013, סעיף 7.11, כי אם מותקנות אנטנות סלולריות בסמוך למוסד חינוכי לא עולות רמות הקרינה על 1% מהסף הבריאותי.  נכון לכתיבת שורות אלו, לא ברור האם מיושם. למידע נוסף לחץ כאן ...
 1  10 המלצת המהנדס רם דישון אשר התקבלה על ידי ועדת הפנים והגנת הסביבה במאי 2011. מאז לא אושרה על ידי השר בגלל גרירת רגליים של המשרד להגנת הסביבה. תקן זה אינו אידיאלי ואינו מגן אך ישפר את המצב כיום. קבלה של תקן זה תאפשר צמצום הפגיעה באוכלוסיה ותאפשר למגן ביותר קלות. תקן זה אינו מתאים לרגישים לקרינה.  
לאחרונה עדכן רם דישון את המלצתו לחשיפת ילדים לרמה מקסימאלית של 0.2 מיקרו וואט לסמ"ר וזאת לאחר המקרה בבית הספר נגבה בראשון לציון שם ילדים פתחו תסמינים של רגישות לקרינה ברמות מתחת ל 1מיקרו וואט לסמ"ר.
 0.1  1  המלצת מועצת אירופה משנת 2011
 0.1  1  המלצה דוח ביואנישיאטיב 2007 The BioInitiative report
 0.1  1  תקן זלצבורג, אוסטריה
 0.1  1  כאב מיידי תוך כמה שניות - NO RAD
 0.005  0.05  חוסר נוחות ראשוני - NO RAD
 0.005  0.05  אני משתדל לא לעבור לאורך זמן, רצוי פחות כמה שאפשר
 0.004>  0.04>  המלצה שלי לאנשים שאינם רגישים לקרינה:  כאשר אפשר לצמצם חשיפה לחלוטין תצמצמו. כאשר אין ברירה הפשרה היא חשיפה עד לרמה של 0.04 mW/m
 (0.004 מיקרו וואט לסמ"ר  ) בחדרי שינה ומקומות בהם עובדים. יש לציין כי השפעות ביולוגיות נגרמות גם מתחת לרמה של 0.04 mW/m2 
(0.004 מיקרו וואט לסמ"ר) ולכן הרמה הזו היא רק פשרה.
0.00005>  0.0005>  המלצה שלי לרגישים לקרינה (יכול להיות שיהיו רגישים יותר)
 0.003  0.03  סף אשר מתחת אליו לא נצפו השפעות ביולוגיות על פי דוח ביואנישיאטיב 2012 (ראו "DEFINING A NEW ‘EFFECT LEVEL’ FOR RFR" 

"A scientific benchmark of 0.003 uW/cm2 or three nanowatts per centimeter squared for ‘lowest observed effect level’ for RFR is based on mobile phone base station-level studies."
בקישור- http://www.bioinitiative.org/conclusions/)
 
לייבסיטי - בניית אתרים